BENİM ÜLKEM  

       1

Burası benim ülkem, ben güçlüyüm taş gibiyim ben!

Yüreğim, sevginin zırhını giyinir!

Asyalı, Anadolulu, Bosnalı Gürcü, Tatar, Türkmen-eliyim…

Ondandır sırtım dağlara dayalı.

Bir şenlik, bir sevinç içindeyim.

Cumhuriyet çocuğu, ülkeme sevdalıyım ben.

2

Benim ülkemde Kardeşlik türküleriyle, düğün alayları kurulur.

Bayramlar, şenlikler dost meclislerinde söylenir.

Ondan yurdumun her bir karış toprağında, dil- din- ırk ayrımı olmaz!

Budandır, hayata dair simgeler üretirim.

Şarkı, türkü şiirlerimle, Al bayrağımın gölgesinde dağlarım ebrulaşır.

Kaynağı ise sevgimin gücünden gelir.

Her insanı iyi bir dost, kardeşim bilirim.

Dünya ise cennetim…

3

Ben bir tohumdan, bin fidan büyütürüm!

Aşk, kor ateşidir sevgimin.

Elbet öyle her şey kirlenmeden, kirli düşünceler çoğalmadan önceydi.

Dili, dini bütün olan ülkemde,

Nifak tohumları filizlenmeden, en beyazındaydı düşlediğim umutlar.

Her dava ve her kavgada acımız bir, sevincimiz birdi.

Aynı anda çarpardı yüreklerimiz, iyi gününde, kötü gününde!

5

Dedim ya, öyle kimse kimseye şüpheyle bakmadan önceydi zamanların.

Kuzu, kurt ile kardeş kardeş gezinirken,

Ülkemde, özgürlük şarkıları söylenirdi; aşk ve sevgiye dair.

Bazı bazı olsak da sağda, solda,

Sarsılmaz bir bütünlük içindeydik biz.

Halkım ise zincirinin her bir halkasıdır, sevginin.

Ne ayrımcılık söz konusu, ne de kardeş kardeşe küskün.

Ara sıra olsak da ayrı yollarda, davamız bir andımız birdi.

Binlerce şehidin kanıyla sulanan Anadolu topraklarında,

Al bayrağı, kimler siyahta görmek ister?

 

 

6

Bir gün öyle saf ve temiz duygular içinde,

Bütün kaygı ve kavgalardan uzak yaşarken,

Mutlak bir huzur içinde yanarken ışığı şehirlerin,

Anadolu’nun bereketli topraklarında, çalışıp üretirken birlik içinde,

Alın terimizden düşen, her bir helal lokma için, her şeye dair şükrederken,

İçimizi deşenleri görmedik.

Göremedik, kör ihanetini Ayrılıkçılığın…

7

Kandaşım, kardeşim, bize neler oluyor böyle?

Hani umudum, gücüm, sevincim?

Bir avuç dengesize mi kaldı, Türkiye’min kaderi?

Hani nerede Asya’dan, Balkanlara uzanan özgürlük türküleri?

Ulu dağların yamaçlarında yankılanan, neşeli kahkahalarımız vardı bizim.

Bayramlarda göğe ererken şenliklerimiz, yaylalarda göç çiçeği açardı kardelenler.

8

Burası benim ülkem, neşem, sevincim bundan.

Bağrımızdan kopan şehitlerimizin kanı vardır; Yurdumun, her bir karış toprağında.

Kardeşlerim, neden uzak düşüyoruz birbirimize?

Kendi şehrimin sokaklarında yabancı gibi?

Simalar aynı, sözler yabancı…

Aslı kardeşlik, dostluk olan değerlerimiz nerde?

Yıllardır aşındırdığım sokaklarda Güleç, Gül yüzlü tanıdıklar hani?

Nedir bu kirlilik, radyasyondan beter!

9

Anadolu’nun güneşli topraklarında, karda kışta koşturan,

Bağrımızdan kopan aydın öğretmenlerimiz nerede?

Yoksa bir kara deliğe mi düşüyor zaman?

Sanki her yer, kör bir cehalettin pençesinde?

Bırakın bu cinnet, bu savaş bitsin!

Düğünlerimiz, bayramlarımız öyle yas tutar gibi değil.

Sevgiye adalı yüreklerimize, barış türküleri çalıverin gitsin!

 

 

 

 

 

 

10

Ben güçlüysem, güvendeysem eğer,

Ya hani sevdiklerim?

Aynı yollarda ve aynı kulvarlarda, koşup yürüyen.

Yok, yok, kötü bir düş olmalı hepsi?

Nehirlerle, denizleri besleyen dağlarımın yeşilinden güç alırım.

Bazı bazı her şeyin satılık olduğu tezgahlarda beş paraya pazarlanırken insanlık,

Güzel yurdumun insanları, neden sessiz ve suskun durur?

Ölü toprağı mı serili üstümüze?

Endişem, tasam bundan…

11

Evet, ben güçlüyüm, taş gibiyim ben.

Yüreğim sevginin zırhını giyinir.

Şarkı, şiir, türkülümle; her baharda şiirlenirim.

Baştan sona ANADOLU kokan topraklarda; bir sevinç bir şenlik içindeyim.

Ondandır sırtım dağlara dayalı.

Asyalı, Anadolulu, Bosnalı Gürcü, Tatar, Avşar Türkmen-eliyim…

Kardeşim, kandaşım bu kavga, bu cinnet bitsin!

Cumhuriyet çocuğu, ülkemin has evladıyım ben.

 

 

Hatice Elveren Peköz

 

 

 

Bir Cevap Yazın

