BİLMECE

Yüreğime seni sordum

Sevgin büyürken senden habersiz

İçimde kanat çırpan kelebeğin ömrü,

Bir mevsimlik bile değilken,

Yüreğine telaş olmuştum,

İlk korkularımda gizledim seni.

 

Papatyalara seni sordum

Seviyor mu, sevmiyor mu diye.

Düşler ülkesinde senle ve sensiz.

Olmazdı, olamazdı bu yol belirsiz.

Ne sen sendin, nede ben o eski bendim artık.

Gök kubbeden yağmurlar yağarken öyle bitimsiz,

Sular kadar saf ve hilesizdi çocuk yüreklerimiz…

 

Şu dağlara seni sordum,

Sevgiler çoğalırken öyle bitimsiz

Aşk içimizde çiçekler açtırıyordu dört mevsim.

Yollarımız ise ateş çemberi!

Ayrı nehirlerden çağlayıp akarken denize,

Biliyorduk sevgimiz yeraltında gizli bir nehir.

Öylece çağlamıştı yüreğimize

Derinlerden sessiz sessiz…

 

Sevenlere seni sordum

Fırtınalar koparken sonu belirsiz…

Yer gök dediğimiz sonsuzluklarda, ,

Aşk ise, çözümsüz bilmecemiz…

Yine de çocuksu korkularımız vardı

Nedenini bilmediğimiz..

Sözler bitmiş, kilitlenmişti gözlerimiz.

Ne bizi bağlayan sevdalardaydık,

Ne de birbirine kayıtsızdı yüreğimiz.

Umutlar ise uzak bir şehir…

 

Uzaklara seni sordum.

Sevgin büyürken senden habersiz…

Sanki var oluş sebebimiz aynı,

Yalnız sevmekti öyle nedensiz,

Sevgi ise her şeye dair…

Gecenin uzamında sessiz sessiz…

Aynı anda duyumsayınca sevgiyi,

Kavuşmazlığın hüznünde öyle çaresiz,

Hayaller ise avuntu değil…

Sözler bitmiş, kenetlenmişti ellerimiz,

Anladık ki sevgi uzak bir şehir.

Aşk ise çözümsüz bilmecemiz…

Sevgi, yeraltında akan bir nehir

Hiç bir zaman kaynağına erişemeyeceğimiz…

 

 

 

Hatice Elveren Peköz

 

Bir Cevap Yazın

