Kısa ve Özgün Şiirler

 

Yemin

 

Denizi mavi şiirlere boyadım

Dedim ki, henüz o yollardan geçmedim

Daha geçmemişti aklımdan adın

İnsanalrın acılarını paylaşırken,

Yemim ederim ki, içmedim.

 

Aklımdan geçtiğin gün geceyi pembe düşlere boyadım

O vakitler daha yollara düşmemişti gül

Kuşlar baharla dönmüş,

Yüreğime Akdeniz şiiri düşmemişti

İnsanların acılarını paylaşırken,

Yemin ederim, adını güllere sormadım

 

Hatice Elveren Peköz

 

Gül Zamanı

Yıldızları sayarken ayışığında,

Bir saç tokamla bezbebeğim vardı elimde.

Birden nasıl, neden demeden,“büyüdün” dedi büyükler.

Sonra ansızın yüreğime bir gül düştü.

Gülleri tuttum içimde hiç büyümemiş çocuk mezarlarına ektim.

Ruhum yeniden firarda idi…

Suskun yüreğimde, sonsuz ayazlar.

Aşk ile ayrılık, bir veda busesi gibi gelip gözlerime düştü.

Güller gitti, mezardaki dikenlere sarıldılar.

Zamansız zamanlarda, güllerine sürgündü yüreğim.

Yürüdüğüm yollar gül yaprağıyla döşeliydi.

Nasıl, neden diye sormadan,

“Gül zamanı geçti” dedi büyükler.

 

Hatice Elveren Peköz

 

Fitne Fürur

Söylenmemiş iki nazlı sözcüktür sevgi.

Üç cümlelik adamların dilinde fitne fücur!

Ölümüne sevseydik eğer;

Çayı güneşle demleyip,

Sevgiyi maviyle denizleyip.

Şiiri güllere bezeyip,

Ay-yıldızları gökyüzünde demetleyip,

Şehirleri, gül yüzlü çokluklara verip,

Yüreğimi gökkuşağına bağlayıp,

Gülkurusu şiirler yazarak

Nefretle Fitne fücur, yeryüzünden silinirdi.

 

Hatice Elveren Peköz

 

Yayla Zamanı

Bahar zamanıdır şimdi.

Yayla göç çiçeği zamanı

Portakallar çiçeği burnunda gelinlik kız…

Nisan yağmurlarıyla yıkanırken şehirler

Birden köy kasababalar yaptım göç çiçeklerinden

Özgürlük şarkıları söylesin diye,

İçinde güneş saçlı çocuklar büyüttüm

Tuttum un ufak ettim geceyi

Yayla yollarını göç çiçekleriyle donatarak,

Mumlar yaktım karanlığın en ücra köşelerine.

 

Akşamlar toprğı sarmalayan gül kurusu rengine bürünür,

Nisan yağmurları düşünce yeryüzüne,

Yayla düşlerine uyanırdı insanlar

Bilirim büyüklerin çocuk gülüşlerinde saklıdır her şey…

Varla yok arasında bir tutam yaşama tutunur gülüşleri

Yolla kelebeklerin tül kanatlarına şiirler yazmaya benzerdi

Çocukların masum düşleri yağmurla ıslanırdı

Sonbahara dair şiirleri yazarken

Düş bitti dedi büyükler.

Hatice Elveren Peköz

Şiirle Gül

Söylenmemiş iki nazlı sözcüktür sevgi.

Üç cümlelik adamların dilinde fitne fücur!

Ölümüne sevseydik eğer;

Çayı güneşle demleyip,

Sevgiyi maviyle denizleyip.

Şiiri güllere bezeyip,

Ay yıldızları demetleyip,

Fitne fücuru yeryüzünden silip,

Şehirleri, gül yüzlü çokluklarla donatıp,

Yüreğimi gökkuşağına bağlayarak,

Gülkurusu şiirlerle avuturdum.

 

Hatice Elveren Peköz

***

Güle Yazdım

Gül’e yazdım geceyi

Gül diker, gül eylerim.

Masmavi semalara,

Küf tutmuş duvarlara,

Mahpushane hücrelerine,

Sararan sayfalara,

Pas tutan yüreklere,

Yasaklı kitaplara,

Kelebeklerin tül kanatlarına,

Gül dalında yapraklara,

Aşkla özgürlüğü yazdım.

 

Hatice Elveren Peköz

Ekin Tarlaları

Ne kışlar, nede yazlar masum değil artık.

Kapital adamın kirli elleri ekmek bozalı beri,

Korkulu bakışlar ardında yitip gitti umutlarım.

Çocukların çoğu katıksız, kuru ekmek beslemesiydi

Oysa namuslu insana el-etek açtırmak nafiledir.

Çocuklar duvar diplerinde uyurken, hayallerimi geceye dahil ettim.

Ekin tarlaları kapitalin eline geçeli beri geceyi un ufak ettim.

 

Ekin tarlaları yalancı, düzenbazın elinde şimdi.

Çocuk yüreğimin düşleri yitik.

Gördüm ki tarlarda hasadı beklemek nafiledir.

Doğal tohumla ekmeğe erişmek bir peri masalı…

Tohumla sevginin  genetiği değişeli beri,

Yağmurlarını damla damla biriktiririrm.

 

Yine de hilekarın inadına özgür çocuklar büyüttüm.

O gün aç çocukların yalnızlıkları koynunda idi.

Sonra yalansız sözlerden bir demet alıp, gelinlik kızların saçlarına taktım.

Özgür ve başak yürekli gelinler kendi topraklarında cesur ve hür olmalıydı.
Ekin tarlaları kıyısında, unu eleyip duvara astım.

Pembe düşler görsünler diye yeşile sarıya boyadım tarlaları…

 

Hatice Elveren Peköz

Söz Bitti

Biz zamanlar devrimci çocuk şarkıları çalardı radyolar

Sevgililer parklarda aşka dair devrimci şiirler yazardı duvarlara.
Yüreklerimizde devrimler büyürdü okyanuslar kadar
hayallerimiz ussun sınırlarını aşarak kıtalar ötesinde ulaşırdı.

Şimdilerde uçmaya kanatlanan kollarımız çözülüyor bir bir.

Mecalsiz, sözsüz kaldı devrimci şiirlerimiz.
Kalemleri bırakıp, kılıç kuşanan serseriler vurulup düşüyor sokaklarda.

Leş yiciler iştahla dönüyor cesetlerin başında.

Söz bitti…

Birileri duvar diplerinde, ezeli rakip cümlelerin canına okuyarak,

Küfürlü ve şiirsiz kitaplar yazar oldu.

Kimliksizlerin kalemi balçığa bulanmıştı bir kere.

Yetmiş yedi derede yıkansa arınamazdı.

Hatice Elveren Peköz

Sona Varış

Ruhum hırçın bir dalgadır,

Gelir ve gözlerimin kıyılarına vurur.

Gitmelere kilitli,

Kalmalara mühürlü yüreklerimiz

Başlangıçta sen yoktun,

Sonuna varışlarda olmaman gerekli…

Hatice Elveren Peköz

***

Şiirsiz

Şimdilerde kalemim kör,

Şiirlerim yarım kaldı .

Denizlerim mavisiz…

Hüzün buğusu akşamlarda şehirler ısızlaşır.

Pas tutmuş yüreklerin sevgisizliğinde,
Şarkılar ritimsiz,

Güller sensiz kalır.

Hatice Elveren Peköz

***

Zaman, o zamanlar değil..

Dostluklar, çıkarlar..

Ve…

yüzlerdeki maskeler gece siyahı..

yüzler bin bir maskede..

diller dost vurgunu,

dost yorgunudur eller..

çok katmanlı sözler.

Ve..

Sözler bin bir kaosa gebe..

Ülkeler ve kardeşlerin.

O sokaklarda kirli bir savaş yaşanır..

Savaşlar, o eski savaşlar değil.

Çoğunluğu Kalleşçe..

E . Peköz

 

***

Denizi mavi kelimelere boyadım

Dedim ki içimden,

Dallarımdan son yapraklar düşmeden,

Kemanın sesiyle hüzünlenip,.

Martı çığlıklarıyla gülümseyerek

Senli yeni sabahlara uyansam

Bir deniz coşmalı sevinçten,

Birde yediveren ağaçlar boy vermeli

Yüreğine bir Akdeniz şiiri düşmeli

Çocuklar seni sevmeli yeniden..

Hatice Elveren Peköz

&&&

Bir Cevap Yazın

