Sevdiklerim İçin

ENDİŞE UMUT                      Murat için…  1980.

Aç gözlerini yavrucuğum

Bütün dualarım sana

Yumuk yumuk ak ellerinde

Sıcacık sevgiler sunacaksın.

Bir bak dünyaya,

Gelecek senin, umudum sende,

Bu sevinçle, bu hisle

İlk sende duydum endişe, umut.

 

Aç yosun renkli gözlerini yavrucuğum

Gelecek nedir ki?

Geçmiş ne demek?

Ben de hala senin gibiyim.

İçimdeki çocuk daha büyümez

Oysa ilk sende tattım

Sevgi, mutluluk…

 

Yum gözlerini yavrucuğum

Sağlıklı, huzurlu uyu,

Kaygılardan uzak ol her zaman

Kötülüklerin değmesin eli…

Bütün umutlar senin olsun,

Hayır, dualarım hep senin

İlk sende hissettim

Endişe, umut…

 —

UMUT                                    1981.  Yunus için…

Umutlar ektim susuz toprağa,

Sevgiyle yeşersin her fidan bugün.

Gün doğarken umutlar, yeşilde sevgi

Yarınlarda geleceğe yazdırdım umudun rengi

Gelecekte umutlar

Sende yavrucuğum…

 

Umutlar ektim yüce dağlara

Sevgiyle yeşersin, salsın dal budak

Doğa ferman çıkardı, uzanmasın el,

Ağaçlar büyüsün çocuklar kadar.

Yarınlarda sevgiler çiçek çiçek

Sanadır yavrucuğum…

 

Yeni umutlar ektim sevginin yüreğine

Kanla, gözyaşıyla sulansın tohum

Doğa ferman çıkardı, umutlar sürsün

Kışlar da sevgiden bahara dönsün,

Gün doğarken umutlar,

Sende yavrucuğum…

 —-

SEVGİ IŞIĞI                           1985. Mustafa için.

Yaşadığın şu isli paslı

Kocaman garip dünyada

Karanlıklardan sakın korkma!

Kurtuluşu vaat eden o ışığa

Sakın yüzünü çevirme bir an.

Er geç seni de saracaktır umut

Işığı sana doğacak yavrucuğum.

 

Sevginin gücünden sönmez ışığın

Ufka bak, işte mucize orada

Senin için yeni yıldönümü doğar

Kalemler bile ayaklanarak

Sevginin ışığını yazacaklar.

Katran karası yüreklere bile,

Yaşam ışığını sunacaklar.

 

Şimdi yum gözlerini yavrucuğum

Önünde çok uzun bir yol var.

Başladı gerçekleşecek umutlar

Düşlerinde bile o günü göreceksin

Düşlerden ne hakikatler doğacak

Uzat ellerini sevgiyle,

Tut sana yansıyan ışığı.

 

Başını göklere kaldır yavrucuğum

Gök kubbede gizli mucizeler var.

Güneş, ay, yıldızlar hep ışıyacak,

Yağmur, bulut, rüzgârlar bile,

Yüreğini nasıl da ısıtacaklar.

Durma koş, gündönümündeki sevgiye

Başın dik olsun ve ayakta…

Aydınlanacaktır tüm karanlıklar

Bak, yolunda yanı başında umutlar,

Sana yol olacak sevgi ışığı…

—-

MUCİZELER                    1992: Yusuf’çuğuma

 

Ben küçük bir filiz sna karşı uzayan

Sen mavi ışınsal ışığım!

Bebeğim güneşim benim.

Kış ortasında gelen armağanım.

Baharda mucizem…

 

Bilesin ki,

Senin için ne engeller aşarım!

Kuru bir yaprağın yeşermeyeceğini bile bile,

İnatla yeşilde tutar, sana hayatımı bağlarım.

Sonra dağlardan, denizlerden geçip,

Bir gözlerin için,

Sevgiyi yağmur yüklü bulutlardan göl eylerim.

 

Bilesin ki gün ışığım işte ben böyle her dem seni severim.

En karasında karanlıkların olsam da,

Sevgiden geçen hergünde sana yol olurum.

Dönüşü olmayan yollarda olsam da,

Gözlerinden doğar güneş.

Bir senin adınla Yusuf’çuğum

Ne mucizeler yaşarım…

İyi ki doğdun canım, iyi ki varsın…

 

Hatice Elveren Peköz

HEDİYE’YE                         Yeğenime…

Seni her gördüğümde              1998- Mayıs

Bir duru deniz olurum

Sana baktığım anda

Binlerce çiçeğe su veririm

Saçlarına dokununca

Güneşin her bir ışınından

Gecelerde yıldız derlerim

Hele bir kez gülümsediğinde,

Sanki kelebekler uçuşuverecekti

Gül yaprağı dudaklarından.

Ve ben sana her doğum gününde

Bütün gül bahçelerini veririm.

Gökyüzü, denizleri, güzel olan ne varsa

Hediye eylerim sevgili Hediye…

 

Hatice Elveren Peköz

 

 

Bir Cevap Yazın

