SEVGİNİN EN AZI 

    (1)          1994

Ben bir devrimci ülküsüyüm.

En azıyla yetinirim her şeyiyle dünyanın.

Çünkü ben çok şeyi güçlüklerden koparıp aldım hayattan…

En azından şükretmeyi bilirim!

Olmasa da evim barkım, sarayım,

Gönül sarayında yaşar,

Sevgiyi bölüşürüm,

Yarım olsa da ekmeğim…

 

En azıyla yetindim birçok şeyin.

Para pul her şey değil…

Var mıdır baki olan saltanat?

Emanet değil midir birçok şeyimiz?

Varsın olmasın hırkam, potinim.

Hayatım olsa da zemheri ayı,

Sevginin sıcaklığı yeter,

Bir onunla ısınır yüreğim…

 

Çok şeyim olmadı ki, hayatta.

Ben kitapların zenginiyim.

Her şeyi güçlüklerden koparıp aldım.

En gücünden sevgileri…

Belki de yaşama nedenim bundan?

İnsanlar uyurken, onların yüreğine sevgiler ekerim.

Bir damla olsa da umut, onu yüreğimde göl eylerim.

Bir kurşun olsa da sevgi, onu çiçeklerle beklerim.

Nasıl olsa böyle de dokunur ellerime,

Yüreğime değer belki…

 

 

 

 

 

 

Neyleyim fazlasını birçok şeyin,

Hesabını vermem belki onca şeyin?

Yine de en azıyla yetinirim her şeyin.

Bir ödül değil midir yaşam?

Soluduğumuz nefesin her zerresi,

Bir mucize değil mi?

Dönüşü olmayan o meçhul yolarda.

Yaşam uyuyup uyanmaktan ibaret…

Nedir ki götüreceğim?

İki arşın bez, bir avuç toprak,

O da süresiz değil.

Bir namazlık saltanatım olacak ancak.

Bu döngü daha dünden belli…

 

En azıyla yetinmeliyim her şeyin.

Hepsi bir kuru can değil mi taşıdığımız?

Onu da bütün iyilere, vatanıma feda ederim.

Verilmeyecek hesabı olmasın bütün sevdiklerimin.

Dualarım hep iyilere ve dağlardaki Mehmetçiklerin…

Yeter ki, kibirlik yolundan geçmeyeyim,

Neferin katı gömleğini giymeyeyim hiç!

Gün olur her şeyin hesabı sorulur,

Verilir gerçek hükmü birçok şeyin.

Sevgi ile kötülüğün…

 

SEVGİNİN EN AZI  (2)      1994

Ben bir devrimci bekçisiyim.

Emeğin hakça bölüşülmesini en iyi ben bilirim.

Sevgiyle ve daha birçok şeyi…

Kısacık ömrümüzde yaşam bir yarıştır sürer.

Hummalarda yanar yüreğimiz.

Savaşlar yeryüzünde yok yere hezimete uğratırken insanları,

Kazanan, kaybedenden belli değil…

Sonra çelişkilere düşer, şükretmeyi unuturuz.

Nedendir kimse görmek istemez asıl gerçeğin gerçeğini?

Elbette bir gün ödenecektir birçok şeyin bedeli…

 

 

Neyleyim fazlasını birçok şeyin?

Varsın olmasın, nesnel malı olan dünyanın.

Vız gelir şanı, şöhreti yaşamın!

Yeter ki ölüm olmasın, aç kalmasın hiç kimse.

Herkes sevgiyle avunsun isterim.

Çocuklar ağlarken ben kahrolmayayım.

Toprak olmak isterim sere serpe ayaklarına.

Yediveren ağaçlara dal budak.

Başaklar dolusu ekin tarlaları…

Çocukların al yanaklarında güller açsın diye,

Küçücük yüreklerine bir gülüş olmak isterim.

Sevgiyle büyüdükçe umutları,

Onlar avunur, ben çağlarım.

 

Yaşayabilirim birçok yokluğu.

Yurtsuz, evsiz topraksız…

Yaşayabilirim yoksulluğun en katısını.

Aşsız, ekmeksiz soğukta…

Erişemesem de birçok şeyine dünyanın,

Elimin, gücüm yettiği yere kadar,

Emekçinin, işçinin hakkını yiyenlerin karşınındayım.

En azıyla yetinmesi bilirim.

Yeter ki bitmesin sevgi,

Öyle yalnız kalmayayım.

 

Yaşamın döngüsü, sevginin varoluşumundan beri,

Bir devrimci türküsüydüm dillerde.

Sevenlerin ellerindeki sihir…

Ondandır en azıyla yetinemezdim,

Olmasaydı tek bir şeyim.

Ben kendim olamazdım,

Bulamazdım öz benliğimi.

Yeraltında kayıp şehir,

O şehirde bir masal, bir düş bile olamazdım.

Sevgisiz ölü bir deniz bile değilim…

 

 

 

Biliyorum yaşayamazdım, yazamazdım hiç.

En azıyla tek bir şeyin…

Soluyamaz, nefes alamazdım onsuz!

Olamazdım başım dik ve ayakta.

Onsuz kuru bir yaprak bile değilim.

Sevginin en azıyla o gün, bitecektir umutlarım.

En iyi bir ben bilirim kendimi.

Onunla ne hastalık, ne yaşlılık vız gelir!

Bir sevginin en azıyla “ölüm” gelirse gelir.

Naçiz ömrüm, o an tükenir!

O an kuru bir nehir olurum,

Yeraltında kayıp bir şehir…

 

Hatice Elveren Peköz

 

 

Bir Cevap Yazın

