SIRILSIKLAM    1978- Mayıs

Düşlerine sevgi olmuştum.

Uyandığında inanamadığın.

Oysa sen sevdalardaydın

Yılgın, yorgun, umutsuz,

Unutmak istediğin…

“Olmazsa olmazım” dedirten,

Güç nereden gelir?

‘Olmazımsın’ dedirten kuvvet kimin?

Kim çözebilmişti bu bilmeceyi?

Yüzyıllardır dilden dile anlatılan aşk kimin eseri?

Belki henüz doğmadan,

Anlımıza yazılan bir yazgıydı mıydı ne?

Ben sende,

Sen bende sırılsıklam…

 

Hatice Elveren Peköz

*****

 

SİYAHA-           1995- Ekim

 

Siyaha yazdım adını

Kimse görüp sormaya…

 

Yüreğime kazıdım adını

Kimse bilip çözmeye…

 

Dağlara yazdım adını

Seni kimse görmeye…

 

Toprağa kazıdım adını

Yüzyıllarca silinmeye…

 

Sulara yazdım adını

Yüreğime aksın diye.

 

Bulutlara yazdım adını

Gözlerime yağsın diye.

 

Gökyüzüne çizdim adını

Ruhuma sevgi diye

 

Siyaha yazdım adını

Aydınlığa yol diye…

 

 

Hatice Evlene Peköz

****

ŞÜPHESİZ            1994     

Ölümüne sevseydik eğer,

Ekildiği yerde solan karanfil al beyaz açardı.

Gelincik tarlalarına dönerdi sevgi bahçelerimiz.

Yıllanmış şarap tadındaki bütün şiirler,

Yüzyıllar ötesinden beri,

Sana yazılırdı hiç şüphesiz…

 

 

Hatice Elveren Peköz

****

 

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın

