Aforizmalar

 

Güne mavi yeşil düşlerden uyanırım.

Kuş cıvıltıları tüm seslerden öteydi. 

Deniz çağırır, ona giderim.

Çantamda kitaplar, notlar, şiirler dalga sesleri vardı

Yaşam bir dalga boyundan ötelerdeydi.

 

Nedense hep aynı ağacın altında buluyorum kendimi.

Bir karenin içinde, hayatın dışımda olan herşeyi görmekti.

Başka ağacı seçmek ona ihanet olurdu.

Mavi ile gri arasında gibip gelirken,

İçimdeki maviye düşkün çocuk “pes” diyordu.

 

İçimde bir dalga boyu yeşil, bir tutam mavi vardı.

Milattan önce ve sonrasında kalan ne kadar kötülük varsa götürüp eskicinin (Psikolog) eteklerine döksem diyorum.

Duysa mavi çığlıklarımı muhtemelen sonsuza kadar susardı

Yada yeşile olan tutkunun lüzumsuz sadakatten olduğunu düşünür.

 

Hayatımda ani değişiklikler yapacak cesaretim yok artık.

Korkmaktan korkuyorum.

Her dalga sesinde afromizma aramanın gereği var mı?

Eskici, nereden bilsindi,maviyle yeşili milyon defa anlamlandırdığımı?

Gözlerini mavi ufuklara dikmiş, dalıp gitmişti.

“Arkana aldığın manzara ile kendini tamamlıyorsun” dedi usulca.

Pekala, içe dönük mutluluklar yaşaşamak mümkündür diyerek haykırdım.

 

Eskici konuşurken tüm renkler birer gül yaprağı gibi cümlelerden bir bir düştü.

Ötelerde, bir martı havalanıverdi birden.

İçimdeki sesler yeşilli çağırır, maviye giderdi.

 

Eskici, “var olduğun kare mutlak gerçektir” der ve giderdi.

Bu bir ağaç da olsa; insanın çağıranı varsa, o yere gitmek kaçınılmazdı.

Onca yeşilin içinden bir mavi ile o ağacı seçerdim.

Ya da o beni seçmiş ve çağırmıştır mutlak.

.

 

Hatice Elveren Peköz

 

Bir Cevap Yazın

