MAVİ YILDIZI ARARKEN    

               1995

Sen mavi yıldız

Göklerden kayarken ruhuma giren

Kaygılarım, umudum, umutsuzluğum oldun.

Sen mavi yıldız;

Seni nasıl anlatsam

Yıllarca büyüyen

Sevginin tutsağı oldum

Sen mavi yıldız;

Nerden geldin dünyama?

Geceleri gözümde yaş

İçimde hasret oldun

Sen mavi yıldız;

Özlemindi beni böyle dağıtan

Günlerce hiç dinmeyen

Bağrımda ateş oldun

Sen mavi yıldız;

Sen nerede, neredeyim ben?

Sevgin çığ gibi büyürken içimde

Ben sende kayboluyordum.

Sen mavi yıldız;

Hangi asırdan içime doğdun?

Oysa habersizdim

Hummalı sevdalardan…

Sen mavi yıldız;

İçime yangınlar salarken,

Neden uzaklardan bakıp

Öyle sessiz, suskun durdun?

Sen mavi yıldız;

Ufuklarda duruyordun,

Hayaller kurarken sevdalarda deli deli

Düşlerime girip durdun…

Sen mavi yıldız;

Aradığımda hep yoktun.

Şehirler uzak, dar yollarda yere göğe sığmıyordum

Sen mavi yıldız;

Başımda duman duman

Hücrelerimde usulca büyüyerek çoğalıyordun.

Sen mavi yıldız;

Seni göklerde arıyorum

Oysa sen içimde

Can damarlarımda akıyordun…

 

Hatice Elveren Peköz

 

 

Bir Cevap Yazın

