SEVME DİYEMEDİM  

     ( 1)     1.Kasım. 1999

Sevgili deli kız.

Seni düşündüm bugün,

Senin yaşadıklarından

İbretin tarihini yazmak istedim.

Oysa daha baştan,

Sonu belli film gibiydi hayatın.

Sevgiler büyütürken deli deli

Yüreğinin en saf yerinde

‘ Buralarda seveni boğarlar ‘ demiştim.

Bir gün olsun huzur vermezler

Seveni mutlu etmezler dedim.

Ah sen deli kız!

Ne zaman görsem, seviyorum derdin.

Onsuz yaşayamam, ölürüm,

Ona varmalıyım, onun olmalıyım, derdin

Ben de sana, bu iş olmaz dedim!

Önce ak tüller giymelisin,

Olmazı unutmalısın,

Bir başkasına varmalısın derdim.

Bizim buralar var ya…

Aykırılığı linç ederler,

Şom ağızlı kara vay vaycılar,

Seni dillerinde ezerler derdim.

Gerçi öylelerini sen de biliyordun

Adım başı bitiverirler,

Kulakları kepçe, gözleri azgın denizler gibi.

Aslında onlar, acınacak zavallı.

İnsan kılığında insancıklar…

Onlar sevgisizliğin deminde

Şiddetin teninden doğarlar.

Yüce yaradan sevgiyi pay ederken,

Onlar, nefretin katılığından göremedi.

Belki de tanımadığı bir şeydi sevgi,

Ondan tatmamıştı mutluluğu.

Onlar, nefretin daimi torunları…

İşte böyle deli kız.

Onun için sana yapma dedim.

Kendini ateşe atma dedim.

Ne var ki, yüreğin sevgiyle dolar taşardı.

Kıpır kıpırdı diri bedenin.

Susuz topraklar gibiydi tenin.

Hani sevgiye susamış bir halin vardı.

Her şeyinle hazırdın belki.

Dinmez arzularını dindiremiyor,

Gözlerin görmüyordu kimseyi.

Sana ne diyeyim deli kız.

Sevgiyi deli deli düşlüyordun sanki.

Sevenin kollarına koşar gibi.

Ondan, seni diline dolayanları görmedin.

Onların dedikodusu vız gelir derdin.

Bir o vardı düşlerinde

Gülüşlerine yansırdı sevgi.

Yine de dur yapma dedim.

Erkek milletine güvenme,

Sakın kimseye kanma

Kendini ateşe atma dedim.

Daha ne diyebilirim deli kız?

Şunu dedim, bunu dedim,Sana sevme diyemedim.

 

SEVME DİYEMEDİM          ( 2)                    1999

 

Ama ne söylediysem kar etmedi.

Hani biraz da dediği dedik biriydin

Cesaretine şaşırıyordum

On erkeğe pabucunu ters giydirir,

Beşini cebinden çıkarırdın.

Ne oldu da birine mum oldun?

İşte bunu anlayamadım.

Son gördüğümde o an seni tanıyamadım

Senin o haline ben de inanamadım.

Betin benzin solgundu.

Nereye gitmişti o deli kız anlayamadım.

Anladım ki, bu iş bitmiş, biri çelmişti yüreğini.

Ben de sana ciddi ciddi söylenmiştim.

Sakın ha inanma, bir delilik yapma dedim.

İnan deli kız, ben de ne diyeceğimi bilemedim.

Gidersen seni asla affetmezler

Nefretin torunları seni ezerler dedim.

Bilirsin öylelerini, cehennemin zebanisi

Kötülüğün daimi torunları dedim.

Onlar gündüz gözü günah işler

Onlardan namuslusu olmazmış gibi…

Her an namus müsveddesi kesilir,

Gün ortasında karanlıklara yürür dedim.

Başka ne demeliydim deli kız?

Elimin yettiğince, dilimin döndüğünce

Her şeyi söyledim, asıl gerçeği görmeni istedim.

Niceleri vardı senin gibi.

Sevginin çıkmazında el kadar yüreğe tutsak!

Onlar sevdiğinin yokluğunda can verse de

Kan dolsa da ağzına susar,

Sevginin sırrını sonsuza kadar saklarlar.

Hele birileri vardır ki, acısını yüreğine gömer de,

Mezara kadar taşırlar gizemli sevgilerini.

Onlar ölür ama mezarında çiçekler biter

Solmayan, gün aşırı açan çiçekler.

Daha ne deseydim deli kız?

Her şeyi dedim ama sevme diyemedim.

Nasıl söylerdim bunu sana?

Yüreğini sök at, kahrından öl diyemezdim

Yalnızca sabırlı ol dedim

Bir de bana bak dedim.

Sevgileri çoğaltırım özümden

Ak sayfalara sığmaz, Hakka erişir dedim.

Sevgiler ki, gün ışığından sıcak

Yıldızlar kadar uzaktı…

Yine de, bir defa olsun,  doğrulardan ödün vermedim.

Ah deli kız, ne var ki sen çok farklıydın

Sen çiçeğe duran bahar dalı,

Toprak altında çatlamaya hazır tohumdun.

Yarınlarda nice canlara gebeydi bedenin.

Sevgi dolu nesillere boy verecektin

Kötülüğe meydan okur gibi

Nefretin tohumlarına inat sevdin.

İşte bundan söylemedik şey koymadım.

Şunu dedim, bunu dedim,

Ama sevme diyemedim

 

Hatice Elveren Peköz

 

Bir Cevap Yazın

